Turvaseksi puhul ei saa ilma kondoomideta hakkama.
Meie tegevjuhid Eva ja Jan Vinzenz Krause kondoomide potentsiaalist erootika jaekaubanduses.
Kindlasti on võimatu ette kujutada erootika jaemüügipoode ilma kondoomideta, kuid on ilmselge, et need ei ole enam nii palju tähelepanu all kui varem. Ometi on nende toodete potentsiaal suur, nagu selgitavad Vinergy GmbH tegevjuhid Eva ja Jan Vinzenz Krause selles intervjuus. Nad annavad näpunäiteid ja nõuandeid, kuidas seda potentsiaali ära kasutada ja jaemüüja enda kasuks.
Härra Krause, kondoome on saadaval arvukatelt tootjatelt, kuid teie olete tegelik pioneer kohandatud kondoomide osas. On ilmselge, et kondoomid kuuluvad igasse erootikapoodi, kuid ometi jääb mulje, et need on teiste toodete - eriti armastusmänguasjade - tõttu tõrjutud. Kas see tähelepanek on õige või on see liialdus? Ja millist rolli võivad teie kohandatud kondoomid selles kontekstis mängida?
Jan Vinzenz Krause: Võib-olla ei mõtle inimesed seoses erootikapoodidega eelkõige kondoomidele. Kuid ma olen veendunud, et igas hästi varustatud erootikapoes peaks olema mitmekesine valik kondoome kui osa atraktiivsest valikust. Alates 1970ndatest kuni 1990ndateni olid pornofilmid erootikapoodide peamine müügitegur. Internet on seda oluliselt muutnud. Inimesed vaatavad üha enam pornot internetis. Samal ajal on armastusmänguasjade valik järsult suurenenud, need on muutunud vastuvõetavaks. Minu arvates on mänguasjad loonud rohkem ruumi erootikale. Ja siin on muidugi kondoomid väga oluline element.
Mida ütlete neile, kes ütlevad, et kondoome pakutakse, müüakse ja ostetakse tänapäeval kõikjal - e-kaubanduses, apteekides jne? - ja seetõttu ei oleks mõtet neile toodetele erootika jaekaubanduses liiga palju tähelepanu pöörata?
Jan Vinzenz Krause: Enamik erootikatooteid - mänguasjad, libestusvahendid, pesu - pakutakse täna e-kaubanduses ja muudes müügikanalites. Kuid paljudes apteekides võib lisaks kondoomidele leida ka libestusvahendeid ja mänguasju. Need on väga head ja olulised pakkumised. Olen aga veendunud, et erootikapood pakub hoopis teistsugust atmosfääri ja omab palju rohkem nõuandvat oskusteavet toodete kohta. Minu arvukate külastuste käigus erootikapoodidesse, näiteks ORIONi eripoodidesse, on mulle alati muljet avaldanud müüjate teadmised. Kliendid saavad heast nõustamisest kasu, sest see võib lõppkokkuvõttes aidata neil paremini seksida.
Kuidas saab erootika jaemüügis paremini ära kasutada kondoomide potentsiaali? Kuidas saab teemale "kondoomid erootikaturul" taas uut elu sisse puhuda?
Jan Vinzenz Krause: Kondoomide potentsiaali paremaks ärakasutamiseks näen ma kombinatsiooni heast nõustamisest, õigest tootest ja lisamüügist kondoomide teema ümber. Selleks peab kondoom aga veelgi enam väljuma tabutsoonist. Erootikaturg võiks kogu teemale oma pealetungiga hoogu anda.
Kuidas saaks erootika jaemüük tugevamalt kommunikeerida kondoomide sõnumit - ütlust "turvalisem seks"?
Eva Krause: Valitsusorganisatsioonid, nagu BZgA (föderaalne tervisekasvatuse keskus), on aastaid intensiivselt propageerinud turvaseksi ja kondoomi kasutamist. Minu arvates on Saksamaa selles osas väga eeskujulik. Erootika jaekaubandus saab sellele tugineda ja aidata inimestel oma nõustamisfunktsiooni kaudu leida õige kondoom. Sest kondoom, mis sobib nagu teine nahk, tundub parem ja turvalisem. Ja alles siis, kui paar tunneb end seksi ajal mugavalt, haaravad nad iseenesestmõistetavalt kondoomi järele.
Pakute arvukalt vahendeid, mida jaemüüjad saavad kasutada, et juhtida tähelepanu teie MISTER SIZE kaubamärgi kondoomidele. Millised need täpselt on?
Jan Vinzenz Krause: Oleme ainus kondoomitootja, kes pakub väga põhjalikke lahendusi ja sobivaid vahendeid igaks otstarbeks. Isegi meie pakendi kujundus on teejuhiks õige kondoomi suuruse leidmisel. Erineva laiusega sinised triibud näitavad juba riiulil vajalikku suurust. See toimib ilma mõõtmiseta. Statsionaarse spetsialiseeritud kaubanduse jaoks kasutatakse suurusjuhendit koos eemaldatava mõõdulindiga väljapaneku stendil. Oleme nüüdseks varustanud selle süsteemiga üle 150 ORIONi kaupluse Saksamaal. Condom Sizer on suurepärane vahend, et tutvustada inimestele kondoomi suuruse teemat mänguliselt ja meelelahutuslikult. Kasutame Sizerit üritustel, näiteks pidudel ja messidel. Teeme selle oma müügipartneritele kättesaadavaks seitsmes keeles. Meie uusim arendus on testikomplekt: kolm eri suurusega kondoomi koos mõõdulindiga ühes pakendis. Selle pakkumisega saavad meie müügipartnerid kohe alguses raha teenida.
Kas te oskate meile rääkida oma kogemustest, kuidas jaemüüjad neid vahendeid kasutavad ja millist edu nad nendega saavutavad?
Jan Vinzenz Krause: Kliendid võtavad suurusjuhendi väga hästi vastu. Ja väljapanekus olevat suurusjuhendit kasutatakse juba paljudes spetsialiseerunud kauplustes. Seda hakatakse kasutama üha enamates kauplustes. Praegu pakume seda enam kui 10 keeles. Saame palju head tagasisidet, sest see on lihtne vahend, mille me jaemüüjatele tasuta kättesaadavaks teeme.
Mil määral kooskõlastate oma töövahendite kujunduse jaekaubanduse vajadustega?
Eva Krause: Suurusjuhendi väljapaneku väljatöötamise ajal olin intensiivses vahetuses ORIONi eripoodidega. Meie esimene prototüüp oli esialgu liiga suur. Pealegi oli see meil ainult ühes keeles, nimelt saksa keeles. ORIONi kaupluste tagasiside põhjal täiustasime ekraani ja lisasime soovid praegusesse tootesse. Lisaks jaemüüjatele saame loomulikult tagasisidet ka klientidelt ja seksuaalnõustajatelt.
Eriti kui tegemist on kondoomidega, on tegemist ka erialaste teadmiste ja nõustamisega, millest siin juba räägiti. Milline on teie toetus selles osas? Kas te pakute tootekoolitust ja müügikoolitust?
Jan Vinzenz Krause: Te räägite väga olulisest ja sageli alahinnatud teemast. Turvaseksi puhul ei saa ilma kondoomideta hakkama. Ja mida rohkem ja paremini müüjad ja kasutajad sellest teavad, seda parem on edu. Ka mina saan pidevalt ideid, mida saan koolitustel edasi anda. Kui ma näiteks Saksamaal ringi sõidan, meeldib mulle spontaanselt erootikapoodidesse sisse põigata, mis viib huvitavate vestluste ja dialoogideni. Lisaks sellele oleme alates Coronast toetunud suuresti veebikoolitusele, mida pakume Loom On Demand'i kaudu. Kaupluse müüjad saavad vaadata meie videoid, mis on kavandatud nii, et need kestavad vähem kui 5 minutit. Ja Zoomi kaudu korraldan ma ka 45-60-minutilisi otseülekandeid, kus saan siis rohkem küsimustele vastata. Meie koolituste lõpus on tipphetkeks kondoomi valmistamine, kus ma valmistan osalejate ees vedelast lateksist kondoomi. Pärast seda ei tohiks enam ühtegi küsimust vastuseta jääda.
Intervjuu avaldati esmakordselt eLine Magazine'is 07/2022: www.eline-magazine.de.